fredag 29. oktober 2010

Lys i tilværelsen

Savoie fra Ingo Maurer er bare nydelig!!

Jeg er på leting etter lampe til kontorlandskapet i reklambyrået jeg jobber i, og kommer over ene godbiten etter den andre.. Ønsker meg alle sammen selv, men så har jo jeg en skikkelig svakhet for lamper!!! Men heldigvis setter både lommeboka og lekehus størrelsen på leiligheten en effektiv stopper for noe mer enn intens ønsking..

Birdie fra Ingo Maurer har jeg tidligere vist på bloggen som min favoritt på ønskelista, men den får nå sterk konkurranse etter hvert..

Vakker skulpturell lysekrone som går rett inn i de vakreste eventyr

Scheisse fra Northern Lightning
Ikea PS Maskros er KUL, billig og finnes nå i to størrelser!!

Foto fra et av Novoel sine hoteller.. Hva med egen versjon med flere "strippede" lampeskjermer??

Flettet tau var noe jeg ikke ser så mye av.. Litt bleksprut følelse..

Den mye omtalte hattelampen fra Jeeves

Enda en Ingo Maurer kreasjon - Zettel`s. Skulle gjerne hatt en liknende slik at vi kan henge opp våre egne kreativiteter og inspirasjon....

Andre tips mottas med takk, letingen er jo halve moroa!! Her i Stavanger er det skikkelig trist og grått, men Thomas Dybdahl konsert i kveld blir nok balsam for sjelen... Ha ei strålende helg alle sammen.

1 kommentar:

  1. Om du liker lysslynger anbefaler jeg deg lysslynga fra Granit. Sjekk bliggen min, der er et bilde av noen som har den ver spisebordet. Kult!

    SvarSlett

♥ takk for alle høyt verdsatte kommentarer ♥