mandag 23. august 2010

Knekkeknas boksefyll


Jeg har endelig fått laget noen snadder knekkebrød, de er sprø og knasete og perfecto!! Og det beste av alt er at de passer perfekt i min nye nydelige roseboks:) Knekkebrødene er superenkle å lage og det liker busygirls som meg selv som ikke har evigheter til å stå på kjøkkenet!!


Oppskriften er som følger:
3,5 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kli
2 ss fiberhusk
1 ts salt
1/2 ts sukrin
5 dl vann
Rør sammen alle ingrediensene til en deig. Smør/klem deigen ut på to stekeplater dekket med bakepapir. Rut opp deigen med et pizzahjul. Stek begge platene i ovnen på varmluft på 160 grader i 1 time og 10 minutter. La platene bytte plass to ganger i løpet av steketiden. Samtidig snur du platene med fremsiden inn. På denne måten sikrer du at knekkebrødene blir jevnt stekt. Hvis du ikke har varmluft steker du bare platene hver for seg.Ta platene ut av ovnen og fjern knekkebrødene fra bakepapiret med en gang. La de kjøle av på rist. Oppbevar knekkebrødene i en tett metallboks. Knekkebrødene holder seg fint i flere uker.
Hehe, hvem skulle trodd? At JEG legger ut oppskrifter.. Tihi.. Kanskje jeg faktisk begynner å bli voksen??

1 kommentar:

  1. Skal prøves! Så kjempegode ut... og hvis det er superenkelt, så er det kanskje håp for meg også...
    Klem

    SvarSlett

♥ takk for alle høyt verdsatte kommentarer ♥