tirsdag 18. august 2009

Wok med chili og banan


Woking har for mange blitt en vanlig måte å trylle frem smakfulle og morsomme retter i en fei. Her finner du en uvanlig men velsmakende variant. Dette var en smakfull og utrolig rett som kom på middagsbordet mitt i går! Rask og enkel og lage og vanvittig god:)

Ingredienser for 2 personer

  • 300 g renskåret svinekjøtt i strimler
  • 2 ss olje til steking
  • 1 ts hakket frisk ingefær
  • 2 stk banan
  • ½ dl cashewnøtter
  • 3 ss søt chilisaus

Slik gjør du:

1. Stek svinekjøttet sammen med hakket ingefær i panne/wok.
2. Tilsett skivede bananer og nøtter, og vend det forsiktig sammen med kjøttet.
3. Bland i chilisaus og server med ris eller nudler.

Serveres med fullkornsris:) Velbekomme

Kilde: Matprat

5 kommentarer:

  1. D saag gott ud :) veldi! maa bare erstatta svinkjoette, men tror d ska gaa bra....naagen forslag? :)

    SvarSlett
  2. Ja det var snadder:) Hmmm nå er ikke jeg den mest opplyste på veggismat.. Men hva med noe sopp?

    SvarSlett
  3. Hei på deg! Så koselig at du la igjen en hilsen på bloggen min slik at jeg fant fram til din nydelige blogg. :)

    Ja, det serviset fra Ikea er så nydelig! Jeg ønsker meg skålene også, men de hadde de ikke inne sist jeg var der.

    Tusen takk for middagstipset! Jeg skal skrive ned ingrediensene slik at jeg kan lage den senere i dag. Er ikke så god på å finne på nye ting til middag, og da er det supert å få litt hjelp. :)

    Ha en herlig dag!

    SvarSlett
  4. Oi skåler også?? Hmm... de gikk jeg glipp av..
    Må nok ta en ny tur snart:)

    Hehe, nei ikke jeg heller så denne uken er det en ny rett hver uke.... Lykke til!

    SvarSlett
  5. Sopp kan proevast :) are kan faa proeva svinekjoettet!

    SvarSlett

♥ takk for alle høyt verdsatte kommentarer ♥