mandag 22. mars 2010

Koseteppe


Mamma Idyll har laget det søteste rosablå teppet til Perlå.. Av restegarn... Hun er flink hun!! Skulle gjerne hatt noen timer med hekle- og strikkeopplæring hos henne.. Men er redd hodet mitt er litt for fullt for så store mengder informasjon!! Men må nok bare krype til korset etterhvert.. Er det vanskelig å lære eller er det bare snakk om tålmodighet? Er det noen som nettopp har våget steget ut i håndarbeidsverden som kan dele sin erfaring?? Kanskje det er en grei sommerferie aktivitet i sørlandsidyllen:)

8 kommentarer:

  1. Hiv deg utti det! Jeg lærte slike ruter i julen, og det var SÅRE enkelt :D
    Nå er jeg i gang med et diiiigert teppe, men jeg kan ikke vise det frem ennå, for mottageren leser bloggen min og det skal være en overraskelse til huset deres står ferdig til sommeren ;)

    Lykke til! *klem*

    SvarSlett
  2. Er bare å hive seg uti, for det er så ufattelig gøy. Har akkurat begynt å strikke for alvor, snart ferdig med kjole til lillemor. Å hekle oldemorsruter må være perfekt sommersyssel.

    SvarSlett
  3. Ja...skulle gjerne lært det der jeg og:)
    Kjør ivei...tror du får undervisning på youtube:)
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  4. kjempesøtt teppe ♥
    Ha en fin ukestart!
    -Lisa ♥

    SvarSlett
  5. Kjempe fint teppet!!:)
    Jeg har prøvd meg på strikking og hekling.. men syntes hekling var litt vanskelig. Men jeg er lite tålmodig, og blir irritert om ikke alt går riktig etter først forsøk. Jeg skal kunne det med engang ;)hihi det er ikke alltid like litt.. kanskje jeg klarer det etterhvert!
    Du burde prøve i hvertfall;) klem

    SvarSlett
  6. Av alle de tingå du kan så bler dette av det enkleste. Bare ikke stram garnet for mye da innhenter tolmodigheten deg :-). Tilogmed jeg får rette ruter.

    Å ska eg sitera mormor:
    "Det som e så fnt med hekling er at me kan juksa litt uten at det syns"

    SvarSlett
  7. Det er utrolig lett å lære og utrolig avhengighetskapende! kjempekjekt! kast deg uti det!:-)

    SvarSlett
  8. Evelyn, gjør du?? ååå, så herlige mormor.. hu e ei imponeranes gammale dama:) Får teste det ut i påsken kanskje...??

    SvarSlett

♥ takk for alle høyt verdsatte kommentarer ♥